7 Mart 2010 Pazar

İyi ki doğdun Siyami :) Sevgili Kedimiz

Hem deneme hem de Siyami' nin dogumgününü geleneksel olarak her yıl kutlamamız sebebiyle bu pasta cıktı ortaya. Siyami evimizin kedisi, kendisi hem akıllı hem de insanlara çok düşkün bir siyam kedisi .. İtiraf etmeliyim ki kendisi çok şanslı bir kediş..:))) Ne maması eksik ne de sevgisi :)) İyi ki doğmuş benim kedişim.. 

Pastanın yanına cup cakelerden de bir kaç figür çalışması denedim.. Böylece Siyami yi doğum gününde arkadaşları da yalnız bırakmamış oldu..

Solda ki üçlü sırasıyla eski kız arkadaşları, Missi, Tarçın ve Kızım. Kaplumbağalar da evimizin kaplumbağaları. Siyaminin başında nöbet tuttuğu ve arkadaşlık yaptığı  kaplumbağalar. Sol üstteki Selami, sol alttaki Hürrem. Evimiz sayemde bir süre sonra hayvanat bahçesi haline alacak. İtiraf ediyorum ben mühendis  değil veteriner olmak istiyordum !! :((

En üsteki ikililerin soldaki bayan Fıstık sağdaki da bay Mıstık. Aslan arkadaşlar kendileri.. Büyük kedileri temsilen gelmişler doğum gününe... :))





Tarife gelince; Özetle;  iki adet pandispanya 24 cm kalıplar da pişiyor. Elde ettiğiniz pandispanyaları soğuyunca ikiye ayırıp, kedi  şeklini elde edecek biçimde kesiyorsunuz. Kedi şeklini nasıl mı elde edeceksiniz?  Aslında oldukça basit, bu şeklin elde edilişini Betty Crocker' da ilk kez görmüştüm sonra internette bakınırken gördüm ki bir çok kişi tarafından da çokça kullanılmış. Ben yine de size sürekli takip ettiğim kaynağın adresini vermek istiyorum. Buradan lütfen BettyCrocker. Burada gördüğünüz gibi bir yuvarlak pandispanya 4 bölüme ayrılarak pastanın genel şekli ortaya cıkıyor.

Daha sonra aralarını aralarını istediğiniz pasta  dolgu kreması ile doldurabilirsiniz . Ben vanilyalı pasta kreması ve muz kullandım. Klasik ve hafif. Pastanın içini doldurup aynı krema ile pastanın tamamını da sıvadım. Bir gün buzdolabında bekleyen sıvanmış pasta için sert kıvamlı krem şanti hazırladım ve buzdolabında 2 saat beklettim. Daha sonra sıkma poşetine alıp elimdeki amatör başlıkla pastanın yüzeyini yuvarlak ufak tepelerle doldurdum.

En son aşamada ise Siyami' nin yüzüne bakarak ağız ve gözler için bir eskiz çizdim  Sonra mikrodalgada erritğim bitter çikolata ile burun ve ağzını bu eskize göre yaptım. Kulakları ve kuyruğu içinde bir parça bitter çikolata ile çalıştım. En son olarak beyaz çikolatadan tasma yapıp bitter çikolata ile üzerine ismini ve yaşını yazdım. Tüm çikolata parçaları 5 dakika derin dondurucu da kaldıktan ve donduktan sonra pastanın üzerine transfer ettim. Gözler Haribo paketindeki mavi şekerlerden. Bu şekerler ve çikolatalar dışında her şey hazır gıda kullanılmadan   - hazır krema, krem şanti vs.-  evde yapıldı. 


3 yorum:

  1. Öncelikle pek sevgili Siyami beyin geçmiş doğum gününü tebrik ederim :) Pastası da harika olmuş, cupcakelere de bayıldım... gerçekten çok şanslı bir kediymiş, ellerine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Evet kendisi cok sansli bir kedi. Cevremizdeki herkese de aynı seyi dusunuyor.İtiraf etmeliyim ki Siyami bu sevgiyi hakkediyor :))

    YanıtlaSil
  3. çok şeker olmuş,yapan ustanın eline koluna sağık

    YanıtlaSil

LimOn BuTik MuTfaK   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP